Η επισκεψιμότητα ενός ιστοτόπου και πώς την μετράμε


Η επισκεψιμότητα ενός ιστοτόπου και πώς την μετράμε

Η δημιουργία ενός καλοφτιαγμένου site εκ του μηδενός δεν είναι διόλου εύκολη υπόθεση.

Πρέπει να είναι έτσι δομημένο και σχεδιασμένο ούτως ώστε να αποτελεί ουσιαστικά τον "κράχτη" της εταιρείας ή του προσώπου που το αντιπροσωπεύει. Αν το αποτέλεσμα είναι το επιθυμητό από αισθητικής και λειτουργικής άποψης, τότε αυτόματα ανεβαίνει και η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας.

Αλλά τι ακριβώς εννοούμε με την λέξη επισκεψιμότητα και πώς καταλαβαίνουμε αν το site μας είναι δημοφιλές στο φιλο-ιντερνετικό κοινό;

Η επισκεψιμότητα είναι οι πράξεις επίσκεψης σε ένα διαδικτυακό τόπο. Υπάρχουν κάποιες μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για να την μετρήσουν σε κάθε ιστοσελίδα, αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Κανόνες επισκεψιμότητας

Οι επισκέψεις (visits) αφορούν στον αριθμό επισκέψεων που έχουν πραγματοποιήσει οι επισκέπτες στον ιστότοπό μας. Αν βέβαια έχουμε 50 επισκέψεις δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαμε 50 επισκέπτες διότι ο κάθε ένας από αυτούς μπορεί να έχει επισκεφτεί το site μας π.χ. 2 φορές άρα ο αριθμός των επισκεπτών γίνεται 25.

Ο επισκέπτης (visitor) είναι ο χρήστης που θα επισκεφτεί τον δικτυακό σας τόπο, σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση και αντικατοπτρίζει έναν χονδρικό αριθμό ατόμων που μπαίνουν στο site.. Όμως οι μοναδικοί επισκέπτες (unique visitors) αφορούν στον αριθμό των υπολογιστών και άλλων συστημάτων, μέσω των οποίων επισκέπτονται οι χρήστες τις ιστοσελίδες (η καθεμία συσκευή , αποτελεί έναν επισκέπτη ανά ip). Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη συσκευή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλα άτομα, όπως οικογένεια, φίλοι κ.λπ. αλλά πάλι ο επισκέπτης προσμετρείται ως μοναδικός. Ένα άλλο παράδειγμα είναι και τα Internet cafe, που όσα άτομα και αν χρησιμοποιήσουν έναν υπολογιστή κατά τη διάρκεια της ημέρας πάλι θα αποτελεί έναν επισκέπτη.

Σχετικά με τα "χτυπήματα" όταν κάνουμε click πάνω σε μία εικόνα, στα γραφικά, στα banners, για να διαβάσουμε κάτι, αυτό καταγράφεται ως Hit (χτύπημα). Από τις επισκέψεις σε ένα site παράγεται λοιπόν ένας αριθμός χτυπημάτων που είναι διογκωμένος, κάτι το οποίο δίνει μια άλλη, διαστρεβλωμένη εικόνα της επισκεψιμότητας ενός ιστότοπου. Λογικό είναι πως όσα περισσότερα στοιχεία έχει πάνω της μια ιστοσελίδα, τόσα περισσότερα hits θα πραγματοποιηθούν.

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι μέτρησης της επισκεψιμότητας όπως:

  • οι προβολές σελίδων (page views) που προσμετράνε των αριθμό των σελίδων που επισκέφτηκαν οι χρήστες
  • ο μέσος όρος των προβολών μιας ιστοσελίδας (average page views)
  • ο μέσος όρος παραμονής στη σελίδα μέχρι να τελειώσει την περιήγηση του ο επισκέπτης σ' αυτήν (average time on site)
  • οι repeat visitors (επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες) δηλαδή αυτοί που μπήκαν στον ιστότοπο μας πάνω από μια φορά
  • τα keywords που χρησιμοποίησαν για να μας βρουν στις μηχανές αναζήτησης και από ποιες πηγές μας έψαξαν οι επισκέπτες μας, (traffic sources)
  • την επισκεψιμότητα στα περιεχόμενα του site, δηλαδή ποια περιεχόμενα προτιμούν περισσότερο (content traffic)
  • το ποσοστό των επισκεπτών που μετατράπηκαν σε πελάτες (Conversion rate)
  • τη σελίδα εισόδου και εξόδου (entry and exit page). Κατά γενική ομολογία όλοι επισκέπτονται μια ιστοσελίδα από την κεντρική σελίδα αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα γιατί μπορούν να το κάνουν από τις επιμέρους.

Αυτές είναι οι κύριες μορφές μέτρησης της επισκεψιμότητας ενός δικτυακού τόπου. Η χρήση τους εξαρτάται πάντα από το τι ακριβώς επιθυμούμε να μετρήσουμε στην ιστοσελίδα μας γι' αυτό και η χρήση τους είναι διαφορετική κατά περίπτωση.

Tags

επισκεψιμότητα ιστοσελίδας google analytics στατιστικά ιστοσελίδας ιστοσελίδες προβολές ιστοσελίδας χτυπήματα στην ιστοσελίδα επισκέπτες στην ιστοσελίδα μου web statistics