Οι διαφημιστικές καμπάνιες Shopping Ads μέσω του εργαλείου Google Ads για καταστήματα e-shop λιανικής έφτασαν στην Ελλάδα!
Η συγκεκριμένη δυνατότητα χρησιμοποιείται εδώ και καιρό σε κάποιες χώρες με μεγάλη επιτυχία. Ήρθε η ώρα να τη δοκιμάσουμε και στην Ελλάδα.
Τι είναι τα Google Shopping Ads
Ο συγκεκριμένος τύπος διαφημίσεων δίνει τη δυνατότητα εμφάνισης προϊόντων με κάποια από τα χαρακτηριστικά τους, στα αποτελέσματα αναζήτησης της μηχανής Google. Τα στοιχεία που εμφανίζονται περιεκτικά για κάθε προϊόν είναι:
- Φωτογραφία
- Τίτλος προϊόντος
- Κριτικές για το προϊόν εφόσον υπάρχουν
- Τιμή
- Brand
- Παραπομπή στον ιστότοπο για ολοκλήρωση αγοράς
Το κριτήριο εμφάνισης προϊόντων στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι τα λεκτικά που θα πληκτρολογήσει ο χρήστης καθώς και οι πρόσφατες αναζητήσεις του μέσω των cookies.
Αξίζει να αναφέρουμε πως όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει τον όρο αναζήτησης, τα προϊόντα εμφανίζονται στο επάνω μέρος της σελίδας, ωστόσο τα οργανικά αποτελέσματα συνεχίζουν να εμφανίζονται κανονικά από κάτω.
Οι διαφημίσεις προϊόντων εμφανίζονται και στο YouTube αλλά και στις ιστοσελίδες συνεργατών της Google πέραν της αναζήτησης. Σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται ταυτόχρονα με διαφημίσεις κειμένου του ίδιου διαφημιστικού λογαριασμού.
Πως δημιουργούνται οι διαφημίσεις προϊόντων
Για να μπορέσουμε να εμφανίσουμε τα προϊόντα του eshop μας στην πλατφόρμα αναζήτησης της Google θα πρέπει πρώτα να συνδέσουμε την ιστοσελίδα μας με το Google Merchant Center. Αυτή η ιστοσελίδα είναι μέρος του Google Ads και απευθύνεται μόνο σε εμπόρους και καταστήματα λιανικής.
Η σύνδεση του eshop με το Merchant Center γίνεται με τρεις διαφορετικούς τρόπους: Μέσω ενός feed που ανεβάζει ο διαχειριστής χειροκίνητα, μέσω ενός αρχείου συνεχούς ανανέωσης των προϊόντων του eshop και τέλος μέσω της ετικέτας Schema.
Κατόπιν τούτου θα πρέπει ο διαχειριστής να ξεχωρίσει τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα προς διαφήμιση και αυτά που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ή δεν υπακούν στους κανόνες της Google.
Σύνδεση του εργαλείου Google Ads και διαφήμιση
Οι διαφημίσεις προϊόντων ξεκινάνε κατόπιν σύνδεσης των δύο εργαλείων. Το Google Merchants είναι μια ενδιάμεση πλατφόρμα συνεπώς θα πρέπει να συνδεθεί με το Google Adwords ακολουθώντας της οδηγίες της Google από το αντίστοιχο μενού.
Το Merchant Center ανανεώνει αυτόματα τις καταχωρήσεις των προϊόντων σας. Συνεπώς δεν χρειάζεται να ανεβάζετε εκ νέου τα καινούργια προϊόντα σας στην πλατφόρμα παρά μόνο στο eshop σας.
Τι κερδίζει ο κάτοχος του e-shop
Μέσω των Shopping Ads αυξάνονται οι πωλήσεις του e-shop σας και η αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Παράλληλα η Google σας προσφέρει ένα εύχρηστο περιβάλλον διαχείρισης της καμπάνιας σας.
Σε κάθε αναζήτηση που έχει σχέση με τα προϊόντα σας μπορούν να εμφανιστούν περισσότερα από ένα, οπότε η ευρύτερη παρουσία στα αποτελέσματα σας δίνει περισσότερες πιθανότητες για πωλήσεις και επισκεψιμότητα.
Η λύση της Hexabit
Στη Hexabit ως Google Partners μπορούμε να προωθήσουμε τον κατάλογο προϊόντων σας με τις κατάλληλες καμπάνιες διαφήμισης. Οι κινήσεις που κάνουμε για να ολοκληρωθεί η διαδικασία είναι:
- Σύνδεση οποιουδήποτε e-shop με το Google Merchant Center. Η διαδικασία αυτή προαπαιτεί δυναμική παρουσίαση καταλόγου προϊόντων μέσω αρχείων feed. Σε περίπτωση που το eshop σας διαθέτει ετικέτες Schema τότε ξεκινάμε άμεσα το upload των προϊόντων σας στην πλατφόρμα.
- Έλεγχος όλων των προϊόντων που δεν μπορούν να διαφημιστούν γιατί δεν συνάδουν με τους κανόνες της Google.
- Σύνδεση του Google Ads με το Google Merchant Center. Σε περίπτωση που ο κάτοχος του eshop δεν διαθέτει έναν από τους δύο παραπάνω λογαριασμούς, αναλαμβάνουμε να τον δημιουργήσουμε.
- Αξιολόγηση προϊόντων και δημιουργία ομάδων αυτών σύμφωνα με τις κατηγορίες του eshop.
- Δημιουργία δυναμικής καμπάνιας προβολής και προώθησης προϊόντων καταλόγου (Shopping Ads)
- Εβδομαδιαίος έλεγχος της πορείας και εξέλιξης της καμπάνιας σας. Σε περίπτωση μη επιθυμητών αποτελεσμάτων ανακατατάσσουμε τα προϊόντα και τις κατηγορίες αυτών για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.