Έχετε σκεφθεί πως οι χρωματικές παλέτες επηρεάζουν τη ψυχολογία του χρήστη;
Πως τα πολλά ή λίγα στοιχεία, μέσα σε μια ιστοσελίδα, μπορούν να αποτρέψουν ή να προσεγγίσουν έναν χρήστη να τη χρησιμοποιήσει ή να την αποφύγει;
Επιχειρούμε σε αυτό το άρθρο να εμβαθύνουμε στο πεδίο της ψυχολογίας του επισκέπτη μιας ιστοσελίδας, του τρόπου με τον οποίο τα στοιχεία σχεδιασμού ενός ιστότοπου μπορούν να τον επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά και τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με αυτόν.
Ψυχολογία ιστοτόπου: Το περιβάλλον είναι το Α και το Ω
Για να μπορέσουμε να πετύχουμε το κατάλληλο περιβάλλον προβολής ενός διαδικτυακού ιστοτόπου, χρησιμοποιούμε διάφορα μέσα όπως χρώματα και σχήματα.
Ψυχολογία χρώματος: Τα διάφορα χρώματα προκαλούν συναισθήματα και συνειρμούς. Η στρατηγική επιλογή των χρωμάτων μπορεί να επηρεάσει τη διάθεση και τη συμπεριφορά των χρηστών. Πολλές φορές κάποια συγκεκριμένα χρώματα, προδίδουν την ιδιότητα ή την ποιότητα. Για παράδειγμα το πράσινο χρώμα είναι κλασσική επιλογή για τα φαρμακεία καθώς έτσι έχει καθιερωθεί. Υπάρχουν επίσης κάποια χρώματα που προσδίδουν μια πιο premium επιλογή για την υπηρεσία ή το προϊόν σας.
Τυπογραφία: Εξερευνήστε την ψυχολογία πίσω από τις επιλογές γραμματοσειρών και πώς η τυπογραφία μπορεί να μεταδώσει προσωπικότητα, αξιοπιστία και αναγνωσιμότητα. Η επιλογή γραμματοσειρών, είναι πολύ σημαντική για τον τύπο ιστοσελίδας που θέλουμε να δημιουργήσουμε.
Σχεδιασμός εμπειρίας χρήστη (UX): Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός UX, όπως η διαισθητική πλοήγηση, οι σαφείς κλήσεις προς δράση και η ελαχιστοποίηση του γνωστικού φορτίου, συμβάλλουν σε μια θετική εμπειρία χρήστη. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό που συμβουλεύουμε τους πελάτες μας, είναι πως το απλό είναι πιο κατανοητό και έτσι άμεσα διαχειρίσιμο ακόμα και από χρήστες με ελάχιστη εμπειρία πλοήγησης στο internet.
Η δύναμη των οπτικών μέσων: Η σημασία των εικόνων, των βίντεο και των γραφικών υψηλής ποιότητας είναι πρωτίστης σημασίας για την προσέλκυση της προσοχής των χρηστών, τη μετάδοση πληροφοριών και την οικοδόμηση μιας σωστής εταιρικής ταυτότητας.
Σήματα εμπιστοσύνης: Τα στοιχεία και οι μαρτυρίες πελατών, οι αξιολογήσεις χρηστών, τα σήματα ασφαλείας και οι πιστοποιήσεις μπορούν να ενισχύσουν την αξιοπιστία μιας εταιρίας στο διαδίκτυο.
Εξατομίκευση και δέσμευση: Το εξατομικευμένο περιεχόμενο και ο σχεδιασμός με επίκεντρο τον χρήστη, αυξάνει τη δέσμευση και την ενίσχυση της αίσθησης εμπιστοσύνης με τον ιστότοπο.